Publi-reportage | Bosch Beton maakt duurzaamheid tastbaar
De CO2-impact van bouwproducten is een onderwerp wat steeds belangrijker wordt. Bosch Beton staat daarom net als andere fabrikanten in de bouwindustrie voor de uitdaging om de CO2-impact van hun producten nog concreter te maken. Met de focus op duurzaamheid hebben zij een innovatieve aanpak ontwikkeld om deze impact te meten en te communiceren via het bekende CO2 duurzaamheidslabel met verschillende klassen.
Deze CO2-labels, variërend van klasse A++ tot G, brengen de impact van de betonnen keerwanden op het milieu in kaart. Dit systeem is vergelijkbaar meet het bekende labelsysteem voor elektronische apparaten, auto’s en vele andere producten. Net zoals bij de aankoop van een nieuwe wasmachine of televisie, kunnen de klanten van Bosch Beton direct zien welke impact hun bouwkeuzes hebben op het milieu. Zo kunnen ze nauwkeurig selecteren op basis van duurzaamheid, zonder concessies te doen aan kwaliteit en presentaties.
Met de invoering van CO2-labels op betonproducten maakt Bosch Beton hun duurzaamheidsambities tastbaar en begrijpelijk. Co-CEO van Bosch Beton, Brechtje van den Beuken, betoogt; “Duurzaamheid hoeft niet duurder te zijn. We willen aantonen dat duurzaamheid met de juiste intrinsieke motivatie haalbaar en betaalbaar is”. Bosch Beton is dagelijks bezig met het bestaansrecht van hun producten en het toetsen van hun werkwijze aan de criteria van de volgende generatie. De invoering van CO2-Labels op keerwanden is een belangrijke stap op de weg naar deze ‘solid future’.