Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

Bedrijfsnieuws

Botha trakteert!

Bouwmaterialenhandel Botha uit Aalter viert dit jaar zijn 185ste verjaardag en trakteert enkele tientallen klanten daarvoor met een eigen Botha-biertje. Ze komen het zelfs brengen tot op de bouwwerf, op 7 en 14 juli, naargelang de start van de bouwvakantie in Oost- of West-Vlaanderen. Wie snel is, kan zich nog online kandidaat stellen.

bohta 2

Botha, of voluit Bockaert & Thienpont Aalter, heeft iets te vieren. De onderneming bestaat liefst 185 jaar. Dat is eerder uniek voor een bouwmaterialenhandel, zelfs voor bedrijven in het algemeen. Daarom ook dat deze verjaardag niet ongemerkt voorbij mocht gaan.  Het gegeven dat ons familiebedrijf al zolang bestaat is vrij uitzonderlijk, en  dat het bovendien de hele tijd op dezelfde plek gevestigd is gebleven aan het kanaal Gent-Brugge (Brugse Vaart), maakt van Botha een bijzonder verhaal”, stelt Pieter Bockaert.. Samen met broer Toon, die al enkele jaren actief is in het bedrijf, vormen ze de zesde generatie.

Wie de geschiedenis van deze Aalterse bouwmaterialenhandel beter wil leren kennen, kan terecht op http://botha185jaar.be/. Later dit jaar volgt er  nog een wedstrijd voor wie de oudste factuur of infobrochure van Botha kan voorleggen. Aannemers en bouwheren uit de omgeving kunnen alvast in hun archief duiken. Wat er te winnen valt, blijft nog even een verrassing.

200

Pieter en Toon durven nog niet denken de verre toekomst. “Alles evolueert zo snel: consolidatiegolven in de handel en bij producenten, veranderende woonpatronen, logistieke uitdagingen, demografische evoluties enz.. Maar mijn broer, mijn vader en ikblijven samen met al onze medewerkers heel hard werken om in 2032 met Botha de 200ste verjaardag te kunnen vieren. Wij zijn heel vereerd dat we dit bedrijf binnenkort in handen mogen nemen. We gaan het koesteren als een familiejuweel en hopelijk kunnen we het later opnieuw doorgeven aan onze opvolgers”, zegt Pieter.
 

Toonzaal

“We investeerden bovendien recent in het vernieuwen van de toonzaal voor tegels op de eerste verdieping. Die toonzaal voor binnenvloerenen terrassen zullen we ook in de toekomst  blijven vernieuwen, want de evoluties in de vloerbekleding volgen elkaar zeer snel op. Vandaag zijn de grootformaattegels en de imitatievloeren heel populair, maar volgend jaar kunnen er al nieuwe trends komen aanwaaien”, weet marketingverantwoordelijke Sjoerd Van de Walle van Botha.

Op 7 en 14 juli brengen Pieter Bockaert en de ploeg van bouwmaterialenhandel Botha behalve tegels, mortel en bakstenen ook heel wat frisse Botha-biertjes naar hun klanten om de start van de bouwvakantie goed in te zetten.

Bouwpunt

Botha behoort tot de Bouwpunt-Adimat-aankoopgroep. De Aalterse onderneming was één van de stichtende leden daarvan. Zopas werd de laatste vrachtwagen in het ‘eigen’ Botha-groen vervangen door een exemplaar in Bouwpunt-geel. "Daarnaast hebben we nog een Hubo-vestiging die nog meer op de consument gericht is", stelt Pieter Bockaert. 

 
 

Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten