Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

Bedrijfsnieuws

Publi-reportage | Hoe haal je als professional in de bouw klanten binnen?

Werk je als professional in de bouw? Dan is er altijd werk voor je te vinden. Er zijn namelijk veel mensen die constant bezig zijn met klussen of renoveren. Een vakman (of -vrouw) als jij wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen te hulp staan. Het binnenhalen van klanten in de bouw is net als in andere branches een opgave, maar wij zullen je vertellen hoe je je kansen verhoogt. Lees snel verder!

lequand_drukenzo_brochure

Verspreid brochures!

Ondanks dat online marketing steeds belangrijker wordt, is printmedia nog steeds een krachtig hulpmiddel om jezelf en jouw bedrijf onder de aandacht te krijgen van potentiële klanten. Laat bijvoorbeeld brochures drukken met DrukZo. Een brochure is een klein geprint boekje waar informatie staat over jou, je bedrijf en de diensten die je aanbiedt. Zorg ervoor dat de vormgeving van je brochure geoptimaliseerd wordt, zodat mensen benieuwd zijn om een boekje open te slaan of mee te nemen. Dit kun je zelf doen, maar je kunt ook een grafisch professional inschakelen. Verspreid de brochures op verschillende plekken, zoals bouwmarkten en meubelwinkels.

Mensen onthouden je wanneer je ze een visitekaartje meegeeft

Een visitekaartje is een klein kaartje waar al jouw nodige informatie op staat, denk hierbij aan een logo, je bedrijfsnaam, jouw naam, je telefoonnummer en e-mailadres. Visitekaartjes zijn erg handig, je kunt ze namelijk gemakkelijk verspreiden. Dit kun je doen door ze altijd bij de hand te hebben, waardoor je ze simpelweg aan iemand kan geven, maar je kunt de kaartjes ook op verschillende plekken achterlaten, net als een brochure.

SEO, een verbeterde online vindbaarheid

Heb je een eigen website? Dan heb je vast wel eens eerder gehoord van de term ‘SEO’, wat staat voor zoekmachine optimalisatie. Dit houdt in dat je je website zo laat optimaliseren, dat Google denkt: “Wauw, wat een goede site! Dit is erg nuttig. We presenteren het op de eerste pagina”. Wanneer jouw website erg goed is en goede content bevat, zal deze dus sneller op de eerste pagina van een zoekmachine terecht komen, waardoor meer mensen in contact zullen komen met jouw bedrijf.

Laat zien wat je in huis hebt

Vandaag de dag heeft iedereen een website nodig. Als aannemer of professional in de bouw is het dan ook zeker aan te raden. Op de site kun je laten zien wat je in huis hebt: bouw een portfolio op. Laat je potentiële klanten zien wat je al eerder hebt gedaan en hoe je te werk gaat. 

Als professional in de bouw kan het lastig zijn om nieuwe klanten binnen te halen. Een manier om dit toch te doen is door gebruik te maken van zowel fysieke marketingmiddelen, zoals visitekaartjes en brochures én online marketingmiddelen zoals een portfolio website die goed te vinden is in de zoekmachines!

Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten