Begin dit jaar voerde edibo zijn tweede management buy-out door in zijn bestaan. Met de coronacrisis vers op hun bord ging het nieuwe driekoppige managementteam met Jo Boonen, Danny Ulenaers en Dirk Paerewyck meteen aan de slag met een grote interne strategische oefening, die ook resulteerde in een rebranding en een nieuwe website.
“De voorbije veertig jaar hebben we een enorme expertise opgebouwd in quasi alle industriële sectoren. De architecten, bouwheren en studiebureaus waarmee we dagelijks samenwerken, kennen ons vandaag als alleskunner en daar zijn we natuurlijk heel tevreden over”, stelt Jo Boonen.
“Toch vonden we dat er iets miste. Het feit dat we ons net onderscheiden op het vlak van unieke, complexe projecten kwam onvoldoende naar boven. Bovendien willen we die specifieke expertise steeds meer gaan uitspelen binnen een grotere markt. We blijven onze vele kmo-klanten trouw, maar zullen onze naam ook nadrukkelijker verbinden aan grotere industriële spelers en multinationals, waaronder de petrochemische en farmaceutische bedrijven”, vult Danny Ulenaers zijn collega aan.
Uitbreiding
Deze nieuwe focus gaat ook gepaard met de komst van een vierde vestiging. “Momenteel zijn we bezig met de uitbouw van onze business unit voor de regio Antwerpen-Gent. Naast onze filialen in het Waalse Fernelmont – dat dit jaar onder de naam edibosud zijn tienjarige bestaan viert – en het Nederlandse Eindhoven, willen we nu stevige funderingen uitzetten in het centrum van het land. Deze uitbreiding zal onze toekomstambities de nodige kracht bijzetten”, vertelt Dirk Paerewyck.
Tot slot investeert edibo ook intern verder in de groei van het bedrijf. “We hebben het grote geluk dat we kunnen rekenen op vele mensen met tientallen jaren ervaring. Tegelijkertijd zijn we niet blind voor de nood aan een even sterke opvolging. Door intensief in te zetten op het groeitraject van jonge bouwprofielen bij edibo en door het organiseren van opleidingsdagen binnen onze edibo Academy hopen we ook de komende generaties klaar te stomen voor de volgende succesrijke veertig jaar”, besluit Jo Boonen.