Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

Bedrijfsnieuws

Jan De Nul wint Zilveren Dolfijn

De Jan De Nul Group uit Aalst heeft tijdens de Cannes Corporate Media & TV Awards de prestigieuze Zilveren Dolfijn gewonnen in de categorie Human Resources. Hiervoor zond Jan De Nul zijn bedrijfsvideo #WEAREITA in, over het interne Imagine Think Act-programma. De video werd gemaakt door en voor eigen werknemers.

jan de nul

Het resultaat is een spontane no-nonsense weerspiegeling van de identiteit van Jan De Nul Group. “We mogen dan wel heel divers zijn, we hechten allemaal veel belang aan onze Imagine Think Act-manier van werken. ITA is onze filosofie, onze cultuur, onze manier van werken”, vat Julie De Nul, bestuurslid van Jan De Nul Group, het programma samen. Op de foto zie je (vanaf l.) regisseur Peter Bostoen, Colette Cooreman-Algoed van het ITA Team bij JDN, Dieter Driesen van de communicatiedienst en Gijs Albregts, project manager NEP Belgium.

Eigen werknemers

Voor deze video deed Jan De Nul een beroep op eigen werknemers uit alle departementen die als echte ambassadeurs voor de camera vertellen over werken bij de bouwgroep uit Aalst. Geen acteurs of extern productiehuis dus, maar de echte mens achter de multinational. Het is geen gewone bedrijfsfilm of boodschap van het management. De film brengt het enthousiasme en de energie die leven in het bedrijf.

Projectleiders, lassers, management, kapiteins, bemanningsleden... samen tonen ze dat Jan De Nul staat voor een geïntegreerd team met een gezamenlijk plan. Deze bedrijfscultuur van Jan De Nul Group wordt aangeduid als Imagine, Think, Act, of kortweg ITA. Dat is de rode draad in de winnende bedrijfsvideo. Jan De Nul’ers houden steeds voor ogen wat het einddoel is: tevreden klanten die hun project volgens hun wensen uitgevoerd zien. Efficiënt en veilig werken, vlotte en bijlerende processen, oplossingen waarop je kan bouwen en gemotiveerde collega’s zijn daarvoor de drijvende krachten.

Het Cannes Corporate Media & TV Awards-festival wordt elk najaar georganiseerd en lauwert de beste bedrijfsfilms, onlineproducties en documentaires. Sinds het ontstaan in 2010 is dit festival gegroeid tot het grootste corporate filmfestival ter wereld, mede dankzij zijn prestigieuze deelnemers en zijn internationale jury van o.a. Oscar- en Emmywinnaars.

Bedrijven, filmproducenten, televisiezenders en studenten uit de hele wereld dingen mee. Voor deze editie werden meer dan 1.000 video’s ingezonden in 42 categorieën. In de (lange) lijst van winnaars van dit jaar staan voorts o.m. Manitou, Bosch Power Tools, Bouygues Bâtiment International, Mercedes-Benz en ArcelorMittal en nog twee Vlaamse inzendingen (Stad Roeselare en Brouwerij Lindemans). Meer informatie over het Cannes Corporate Media & TV Awards-festival vind je op hier.

Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten