Nelissen Steenfabrieken schenkt 2.500 € aan ‘Kom op tegen Kanker’
Nelissen Steenfabrieken schenkt 2.500 € aan ‘Kom op tegen Kanker’ n.a.v. zijn opendeurdag voor meer dan 600 dorpsgenoten, werknemers en hun familie in zijn begin dit jaar geopende nieuw kantoorgebouw met experimentele toonzaal vol digitale snufjes in Kesselt-Lanaken.
“Innovatie, co-creatie en duurzaamheid zijn de kernwaarden en sleutelbegrippen van ons familiebedrijf, die we ook willen opnemen in ons maatschappelijk engagement”, verklaren de drie CEO’s Joeri Gevers, Carlos Jorissen en Burt Nelissen (achteraan vanaf l.), die de vierde generatie vertegenwoordigen. Vooraan herken je (vanaf l.) Roberta Melis (MarCom manager Nelissen), Elke Braekmans (districtscoördinator Kom op tegen Kanker) en Sandra Nulens (eigenaar van de plaatselijke bakkerij Nulens, die 300 € bijdroeg).
Jaarlijks krijgen meer dan 40.000 Vlamingen de diagnose ‘kanker’. Eén vrouw op de vier en één man op de drie krijgen de ziekte vóór hun 75ste. “Innovatief onderzoek vergroot de overlevingskansen echter met de dag en dat willen we graag steunen. Duurzame oplossingen kunnen immers enkel door bijkomende middelen gecreëerd worden”, weten de CEO’s. Nelissen Steenfabrieken profileert zich als voorloper in de baksteenbranche, waarbij de 170 medewerkers 185 miljoen stenen per jaar produceren voor de binnen- en buitenlandse markt.