Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

Bedrijfsnieuws

Van Hulle Bouwservice pakt uit met een nieuwe toonzaal

Van Hulle Bouwservice uit Tielt bestaat dit jaar 75 jaar en de kers op die verjaardagstaart is een indrukwekkende nieuwe toonzaal. Die staat symbool voor de ambitie van het bedrijf. “We hebben geprobeerd Vlaanderens mooiste te creëren”, zegt afgevaardigd bestuurder Stefaan Van Hulle.

PHOTO-2020-07-12-11-08-44
Zat de vorige toonzaal nog wat verstopt op de site van 5 ha, dan staat de imposante nieuwbouw dominant aanwezig aan de Ringlaan in Tielt. Hierdoor verhoogt de zichtbaarheid en herkenbaarheid enorm. De ruime en heldere toonzaal van 1.800 m² en de nieuwe kantoren van 1.400 m² voor het personeel zijn het visitekaartje van de ambities van het bedrijf. De derde verdieping van de nieuwbouw is een ‘topbox’ van 450 m² voor evenementen. Er is nog een deel van 500 m² beschikbaar voor een externe, bouwgerelateerde huurder.
“De vorige toonzaal was al een paar keer vernieuwd en we stonden voor de keuze om dat nog eens te doen of een nieuwe toonzaal te bouwen met meer ruimte en mogelijkheden. Eind 2016, begin 2017 hebben we dan de knoop doorgehakt en zijn we volledig gegaan voor een nieuwbouw. De plannen waren klaar begin 2018, de bouwaanvraag en de vergunning volgden midden 2018. De werken aan de nieuwbouw startten eind 2018. Na 18 maanden bouwen hebben we op 12 juni onze gloednieuwe toonzaal en kantoren in gebruik genomen”, vertelt Stefaan Van Hulle afgevaardigd bestuurder.

Handelaar

Het bedrijf uit Tielt is heel actief op de bouwmaterialenmarkt. “De handel in bouwmaterialen was het begin van ons 75-jarig familiebedrijfverhaal. We zijn een referentie voor de streek. Ons flexibel en dynamisch team staat garant voor snelle en korte lijnen. Dit zorgt voor een goede service en tevreden klanten. Een goed voorraadbeleid en correcte prijzen zijn eveneens cruciaal. We zien dat tal van andere handelaars stoppen of opgaan in grotere groepen. Wij kiezen ervoor om onafhankelijk te blijven met onze eigen identiteit."

Aannemer

Daarnaast werd de laatste decennia ook aan een groeitraject gewerkt voor de plaatsingsactiviteiten. “Bovenop het leveren van bouwmaterialen vloeren we voor projectontwikkelaars (woningen en appartementen) op jaarbasis 1.600 wooneenheden. Omgerekend is dit acht volledige wooneenheden per werkdag. Wij willen onze regio uitbreiden en ook in onze regio zijn er nog een paar klanten die we graag zouden overtuigen van onze professionaliteit. Met de nieuwe toonzaal moet dat lukken. Het aantal particuliere klanten die bij ons komen voor hun vloeren zal nog stijgen.”
 
“Voorts zijn we ook actief in bevloeringswerken voor aannemers van scholen, rusthuizen, ziekenhuizen en kantoren. Hier primeren organisatie en professionaliteit. In dit segment plaatsen we ongeveer 200.000 m² vloeren per jaar.”
“Ten slotte is er onze plaatsingsdienst van gipskartonplaten (gyproc). Hier staat een groot team eigen plaatsers met jaren ervaring ter beschikking. Enkele referenties zijn het Plopsa-hotel in De Panne, Loods 23 in Gent en Skyline in Izegem. Ook voor deze afdeling liggen nog groeiplannen klaar.”

Professioneel en mensgericht

“De nieuwbouw past in onze waarden van professioneel,  mensgericht en onafhankelijk ondernemen. De bouwmarkt is een markt die niet vrij van problemen is. Daarom is het belangrijk om vanuit een goede duidelijke eenvoudige organisatie te starten. Omdat we vaak als onderaannemer op de werf verschijnen is onze werfpositie niet dominant. Als onderaannemer hebben we weinig of geen of grip op de algemene werforganisatie. Daarom is het belangrijk om zo veel mogelijk te anticiperen op mogelijke problemen.”
“Naast professionalisme dragen we mensgerichtheid hoog in het vaandel. De bouwsector is een heel persoonsgebonden aangelegenheid. Taken worden uitgevoerd door mensen en voor mensen. Juist omgaan met leveranciers medewerkers en klanten is enorm belangrijk. Zeker als je met iedereen een langetermijnrelatie wil uitbouwen”, zegt Stefaan enthousiast. “Wij werken al jaren met dezelfde leveranciers van bouwmaterialen. Deze langetermijnrelatie bouwen we ook op met onze klanten en aannemers.”

Onafhankelijk

“Als we in de eerste twee waarden slagen dan kunnen we ook zelf onze koers blijven bepalen en moeten we niet opgaan in een of ander groter geheel.” Momenteel beschikt Van Hulle Bouwservice over meer dan 200 medewerkers: een gezonde combinatie van eigen mensen en zelfstandigen. “De komende jaren moeten we opnieuw op zoek naar bijkomend personeel. Dat doe ik altijd met een zekere bedachtzaamheid. Zo kunnen we het verloop beperken en echt bouwen aan goede teams.”
 
Stefaans motto is ‘de toekomst is aan de keramiek’. “Ik geloof rotsvast in een mooie toekomst voor keramische vloeren en wanden. De jongste jaren werden enorme stappen vooruit gezet in afmetingen, designs en afwerking. Wij hebben in ons gamma fantastische grootformaattegels in keramiek. Ook imitaties van hout of andere materialen en zelfs foto-afdrukken behoren voortaan tot de mogelijkheden voor keramische wanden. Ook vaste meubels (toog, sanitair, …) kunnen perfect keramisch afgewerkt worden. Dit kan allemaal bewonderd worden in onze nieuwe showroom. Je combineert de design-mogelijkheden van hout of natuursteen met de slijtvastheid van keramische tegels. Uiteraard bieden wij elk materiaal met evenveel enthousiasme aan, maar keramiek zit wat dichter bij ons hart.”

Inspiration room

“We hebben niet gewacht tot de opening van de nieuwbouw om te werken aan een nieuw traject voor de eindklanten die naar de toonzaal komen. Klanten van onze projectontwikkelaars komen op afspraak naar hier om de afwerking van hun huis, appartement of kantoor te kiezen. Onze ‘inspiration room’ bestaat uit een touchscreen en een groot scherm. Onze tegels en parketten kunnen in elke living, slaapkamer of badkamer virtueel ingelezen worden. Dit helpt onze klanten enorm bij hun keuzebepaling en is totaal nieuw in de markt en zelfs revolutionair te noemen”, zegt Stefaan fier. “Wij vreesden eerst dat dat door de eindeloze mogelijkheden het keuzeproces zou verlengen. De oplossing is dat de eindklant, via een unieke code, van thuis uit kan inloggen op ons platform. Hierdoor zien we hun voorkeuren reeds op voorhand. Zo zijn we nog beter voorbereid wanneer we klanten ontvangen.”
 
Tot slot vind je in Van Hulles nieuwe toonzaal een ‘knowledge center’, een kenniscentrum voor binnenafwerking met een mooi overzicht van akoestische oplossingen, verschillende soorten wanden en plafonds, verhoogde vloeren, het inwerken van verlichting en airco in wanden en plafonds, blokdeuren, verschillende soorten vloeren, uitvullingen, chapes en pur enz.
 
Met de nieuwe toonzaal staat van Van Hulle Bouwservice klaar om een voortrekker te zijn in zijn vakgebied.
 

 

Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten