Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

Human Resources

Grote bouwbedrijven voeren actie om talent aan te trekken

Om het tekort aan geschoolde arbeidskrachten aan te pakken, lanceren de grote bouwbedrijven van ons land een campagne onder de naam ‘More than Building’. Deze campagne promoot de gevarieerde beroepen en carrièremogelijkheden die de sector biedt en moet jongeren zin geven om later in de bouwsector aan de slag te gaan.

Grote bouwbedrijven voeren actie om talent aan te trekken
De grote bouwbedrijven kampen met een tekort aan talent en beslisten om dit tekort aan te pakken. Nu lanceren ze More than Building, een grote campagne die in de loop van de komende maanden en door middel van verschillende acties de pluspunten en diversiteit van de bouwsector in de verf zet. 
 
More than Building toont de passie van de vrouwen en mannen die bouwen aan de infrastructuur van morgen. De carrièremogelijkheden zijn gevarieerd en talrijk bij de grote bouwbedrijven, die samen meer dan 76.000 rechtstreekse en onrechtstreekse jobs in België genereren. Vorig jaar waren er in de sector van de grote bouwwerken meer dan 1.500 vacatures. Er zijn jobs in alle domeinen van de sector, gaande van ruwbouw en afwerking tot design en techniek.

Charter

In het kader van More than Building ondertekenen de grote bouwbedrijven ook een charter voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dit verankert hun verantwoordelijkheden ten opzichte van de betrokkenen, of het nu gaat om jong talent, projecteigenaars, onderaannemers of de maatschappij in het algemeen.
 
“Deze tekst formaliseert onze huidige en toekomstige engagementen op drie specifieke vlakken: het welzijn van onze medewerkers, de dialoog met de maatschappij en duurzame innovatie. Meer concreet en bij wijze van voorbeeld bevestigen wij onze inzet om de werkgelegenheid en de lokale economie te bevorderen en de vaardigheden van onze medewerkers te ontwikkelen”, legt Frédéric Loriaux, voorzitter van de Vereniging der Belgische Aannemers van Grote Bouwwerken (VBA) uit.
 
Aantrekkelijke loopbaantrajecten bieden en de samenleving ondersteunen bij een duurzame transitie kunnen grote bouwbedrijven niet alleen. Ze nodigen daarom publieke en private actoren uit om zich actief in te zetten om dit initiatief te steunen en jongeren zin te geven om in de bouwsector aan de slag te gaan. 
 
De Vereniging der Belgische Aannemers van Grote Bouwwerken is de vertegenwoordiger en woordvoerder van de grote bouwbedrijven van België, die een omzet vertegenwoordigen van 9,5 miljard €, zowat 15% van de bouwsector in België en direct en indirect ruim 76.000 mensen tewerkstellen. De VBA groepeert 65 grote ondernemingen uit de bouwsector en is lid van de Confederatie Bouw www.adeb-vba.be
 
Alle informatie over de nieuwe campagne en bijhorende acties is te vinden op www.morethanbuilding.be.
 
Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten