Kiezen voor de opleiding schilderen-decoratie is kiezen is voor een creatieve en veelzijdige vakopleiding, vol kleur en technische vaardigheden. Er is veel vraag naar schilders-decorateurs op de arbeidsmarkt, dit maakt het een goedbetaalde job. Dat maakt dat je meteen aan de slag kan om mensen gelukkig te maken met het professionele werk dat je aflevert.
De campagne richt zich tot twee doelgroepen:
• Jongeren van 12 tot 18 jaar
Via www.paintpanter.be, waarmee men vooral jongeren wil aantrekken, o.a. met een radiocampagne en via een wedstrijd bij jeugdverenigingen. Zo kon een jeugdvereniging een leuke make-over krijgen, waarbij leerlingen vanuit het schildersonderwijs een lelijke muur onder handen namen en er een mooie mural van maakten.
• Volwassenen
Een tweede doelgroep zijn volwassenen die zich willen laten omscholen tot schilder-decorateur. Op de campagnewebsite www.wordschilder.be kan je alle info terugvinden.
Bloedende verfborstel
“Waarom we gekozen hebben voor een uitvergroting van een verfborstel? De borstel staat voor de handigheid, oog voor detail en afwerking van onze leerlingen. De rode verf staat voor alarm omdat er nood is aan meesterschap maar ook voor passie. Passie voor het vak”, legt An Beerden uit. “Een problematiek als deze blijft dikwijls onder de radar totdat men ermee geconfronteerd wordt, vandaar de uitvergroting. De bedoeling is om de aandacht van mensen trekken, hen te laten verwonderen, zich vragen te laten stellen, om hen te laten nadenken en natuurlijk om het meesterschap van onze leerlingen in de verf te zetten”, besluit Beerden. De actie kwam tot stand in samenwerking met Mandrinex, Corbeo en Democo.