Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

HVAC

Grohe drookruist het land met mobiele showroom

De Grohe-Truck Tour is van 17 tot 27 april weer in het land en houdt halt bij verschillende locaties in België en Luxemburg.

grohe hoofdfoto
Daimler AG
Deze mobiele showroom doorkruist het land twee keer per jaar. Installateurs, architecten, designers, studenten en klanten kunnen er de Grohe -innovaties ontdekken.

Wereldwijd zijn vier Grohe-trucks van elk 20 ton op de baan om als rijdende merkambassadeurs de innovaties voor te stellen in 30 landen. In België en Luxemburg wordt rondgereden van 17 tot 27 april. De truck houdt halt op de parking van Rive Gauche in Charleroi en bij Ecotron in Maasmechelen. In Luxemburg kunnen bezoekers de truck bezoeken aan het complex van Kinepolis Kirchberg. In Puurs, Kortrijk en Andenne worden aansluitend zelfs slipcursussen aan Grohe-installateurs gegeven.

Innovaties

Voor Grohe is het belangrijk om handelaars en installateurs inzicht te bieden in de nieuwste technologieën, trends en productinnovaties.  “Via deze mobiele showroom worden de nieuwste innovaties voorgesteld”, zegt Mirte Vandersypen van Grohe. “We presenteren ons brede productportfolio, geven gedetailleerd advies en bieden handige tips. Daarnaast worden gratis installatietrainingen aangeboden. Om de ervaring te optimaliseren werd de truck uitgerust met een water- en elektriciteitsaansluiting waardoor gedemonstreerd kan worden hoe de Grohe -producten concreet werken. Niet enkel handelaars, installateurs en geïnteresseerden zijn welkom, ook studenten worden uitgenodigd om kennis te maken met het hele gamma. Ze leren omgaan met de meest recente technologieën.”

Nieuwste innovaties

In de truck krijgt men een duidelijke impressie van het Grohe-gamma, waaronder de sanitaire systemen en inbouwtechnologieën evenals klassieke producten voor keukens, badkamers en thuisspa’s. Extra aandacht wordt geschonken aan de nieuwste innovaties, die eerder vorig jaar in primeur voorgesteld werden, zoals de Grohe Sense & Sense Guard, Smartbox en Essence colours. Daarnaast krijgen ook de Grohe Sensia Arena en de watersystemen Grohe Blue Home en Grohe Red een prominente plaats. De langverwachte keramische lijn zal ook in sneak preview te bezichtigen zijn.

Grohe Sensia Arena

Recent stelde Grohe ook de Grohe Sensia Arena douchetoilet met een slank design en zelfreinigende technologie voor. Het is een wc in Japanse stijl dat een combinatie is van een toilet en een bidet, maar met veel extra functies. “Dit technologisch geavanceerde toilet heeft twee aparte zelfreinigingssproeikoppen waarbij je de positie, kracht en temperatuur kunt aanpassen, met een oscillerende douche- en massagestraal en een droger met warme lucht”, zegt Mirte Vandersypen. “De zitting en het deksel openen automatisch en een krachtige straal reinigt heel de pot. Zo willen we onze klanten een nieuw niveau van persoonlijke verzorging en reiniging laten ontdekken. Reiniging met warm water is veel zachter en hygiënischer dan toiletpapier. Dat is waarom steeds meer mensen kiezen voor een toilet met een douchefunctie bij het upgraden van hun badkamer.”

Geurafzuiging

Het douchetoilet gebruikt geurafzuiging om de lucht te reinigen terwijl de combinatie van de toonaangevende Aquaceramics-laag en het Hyperclean-glazuur bacteriën en kalkaanslag tegenhouden waardoor je vuil en de groei van bacteriën voor 99,9% voorkomt. Je kan het toilet bedienen met een bedieningspaneel langs de zijkant of met een smartphone app.

 

 

Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten