De gesloten bestelwagen van de Movano-reeks biedt heel wat variatiemogelijkheden en is in Duitsland de best verkochte variant. Als veelzijdige bestelwagen voor in de stad is de Movano de beste keuze met een totaalgewicht van 2,8 ton en voorwielaandrijving. Met een lengte van 5,04 meter, een draaicirkel van slechts 12 m, een laadvolume tot 8,6 m3 en een maximaal laadvermogen van 847 kilogram is het de perfecte werkpartner in stedelijke omgevingen.
De grootste Movano bestelwagen is een volwassen vrachtvervoerder. Met een lengte van 6,84 m, achterwielaandrijving en dubbele banden is deze versie goed voor een maximaal totaalgewicht van 4,5 ton. Het laadvolume neemt toe tot 17 m3, met een maximaal laadvermogen van meer dan twee ton. De Movano met dubbele cabine biedt de ideale combinatie van personenvervoer en opslagruimte. Deze versie is geschikt voor maximaal zeven passagiers. De bemanningscabine is combineerbaar met drie verschillende voertuiglengtes, afhankelijk van de behoeften. In de grootste versie biedt de Movano een laadvolume van 8,3 m3 en een maximaal laadvermogen van 1.928 kg
Een maximaal totaalgewicht van 3,5 of 4,5 ton, voor- en achterwielaandrijving, enkele of dubbele banden... Deze opties zijn ook beschikbaar in de Movano-varianten met kiepbak, open laadbak of gesloten laadkast. De Movano met kiepbak heeft een laadbak met 40 cm hoge aluminium zijwanden, een thermisch verzinkte stalen laadvloer en een elektrische interface voor extra ombouw als standaarduitrusting. De laadvloer kantelt over de achterkant van het voertuig en er is ook een driewegkiepbak beschikbaar. De Movano met open laadbak heeft aluminium zijwanden en een antislip houten laadvloer. In de laadruimte zitten sjorogen om de lading vast te zetten. De Movano met gesloten laadkast biedt een maximaal laadvolume van 20 m3. Optioneel kan dit worden uitgebreid tot 22 m3 en hij kan ook met een laadklep worden uitgerust. De robuuste, maar lichte kast met houten panelen aan de zijwanden en sjorstroken is opgewassen tegen zware klussen.
Voor bijzonder omvangrijke goederen of transportbehoeften die zelfs de brede waaier aan af fabriek gemonteerde carrosserie-uitvoeringen overstijgen, biedt Opel het Movano-chassis in drie formaten aan: met chassiscabine, dubbele cabine of platformcabine. In de versie met chassis- of dubbele cabine is de Movano de ideale basis voor persoonlijke ombouw voor specifieke werkomstandigheden.
De Movano heeft voortaan als optie een dodehoekwaarschuwing in de buitenspiegel. De Movano beschikt over een nieuwe generatie motoren (brandstofverbruik volgens NEDC voor de Movano gesloten bestelwagen: in de stad 9,7-6,1 l/100 km, buiten de stad 8,5-5,3 l/100 km, gecombineerd 9,0-5,8 l/100 km, 233-154 g/km CO2). De BiTurbo-dieselmotoren leveren meer vermogen en koppel in vergelijking met de voorgangers, met ook nog een lager verbruik. Klanten kunnen kiezen uit voor- en achterwielaandrijving, moderne zesversnellingsbakken en een automatische handgeschakelde versnellingsbak. De 2,3-liter motoren – die voldoen aan de emissienormen Euro 6d-TEMP (lichte belasting) of Euro VId (zware belasting) – variëren van 96 kW (131 pk) tot 133 kW (180 pk). Behalve voorwielaandrijving bieden de Movano-varianten voor zware belasting ook de optie van achterwielaandrijving en bij sommige versies ook vierwielaandrijving.