Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

Logistiek

Tijtgat Asfaltbedrijf vult vloot aan met een Renault Trucks C

Tijtgat Asfaltbedrijf uit het Oost-Vlaamse Zulte rekent al meer dan 30 jaar voor zijn wagenpark op Renault Trucks. De vloot omvat liefst 35 Renault Master-bestelwagens. Nu komt daar nog een Renault Trucks C bij, die net als de bestelwagens van het bedrijf geleverd werd door Renault Trucks Ampe uit Olsene.  

Tytgat C
Tijtgat Asfaltbedrijf werd in 1957 opgericht door Gustaaf Tijtgat als éénmanszaak voor het plaatsen van dakbedekking op platte daken. Het bedrijf groeide uit tot een bloeiende kmo. In 1980 nam Franck Tijtgat het roer over en startte een grootscheeps investeringsprogramma. “Stilstaan is achteruitgaan. Daarom koos ik ervoor om het bedrijf te professionaliseren door te investeren in een groter magazijn en een uitgebreid wagenpark om zo meer en grotere bouwwerven te kunnen bedienen”, aldus Franck Tijtgat. Vandaag stelt het bedrijf een 70-tal personeelsleden te werk. Ondanks die omvang is het een echt familiebedrijf en blijft het dat ook, dankzij zonen Matthias en Anthony die hun steentje bijdragen.
 
Voor zijn bedrijfsvoertuigen doet Tijtgat Asfaltbedrijf een beroep op Renault Trucks-concessiehouder Ampe, een logische keuze volgens Franck Tijtgat. “We werken al meer dan 30 jaar vlot samen. De garage ligt ook op een boogscheut van hier, dus we houden regelmatig contact en kunnen altijd op hen rekenen.”
 
Het is dus geen toeval dat het wagenpark van het bedrijf vooral bestaat uit bestelwagens van Renault. “Inzake prijs-kwaliteitverhouding is het een uitstekend voertuig. Robuust, gebruiksvriendelijk en met een ergonomisch interieur. De nieuwere modellen in ons park zijn ook uitgerust met een navigatiesysteem, wat praktisch is. Dankzij de dubbele cabine kunnen we volledige ploegen van 4 tot 5 man op pad sturen, compleet met werktuigen en het noodzakelijke materiaal”, vult Anthony Tijtgat aan.

Extra vrachtwagen

Voor de grotere ladingen rekent Tijtgat Asfaltbedrijf sinds kort op een nieuwe Renault Trucks C. “Behalve daken waterdicht maken, isoleren we ook vaak gebouwen. We moeten dus regelmatig zwaardere of volumineuze ladingen naar bouwwerven brengen, waarvoor de nieuwe vrachtwagen ideaal is. Ook zwaarder materieel kan op die manier vlot en flexibel vervoerd worden”, zegt Franck Tijtgat.
“Toen ze bij ons kwamen voor een nieuwe vrachtwagen, hebben we hen een Renault Trucks C aangeraden. Die is ontworpen met de bouwsector in het achterhoofd, en in dit geval uitgerust met een 520 pk sterke Euro 6-motor. Robuust, veelzijdig en met zijn kraan op het stevige tridem-chassis ideaal om diverse ladingen naar werven te brengen”, aldus Bart Van der Heijden van Ampe trucks.

 

Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten