Opleiding: Bouw aan je communicatie- en marketingverhaal
Een impactvolle onderneming staat of valt met een doeltreffende communicatie- en marketingstrategie. Maar wat zijn de bouwstenen van een wervende communicatiecampagne? Hoe vertaal je jouw missie en visie naar aantrekkelijke content voor je website en je sociale media? En welke tools kan je gebruiken om je eigen verhaal in de markt te zetten?
Storytelling valt anno 2024 niet weer weg te denken uit de marketingaanpak van bedrijven. Via verhalen creëer je meteen een bijzonder sterke emotionele band met je klant. In de workshop van Rudy Pieters (Verhalenmakers) ontdek je verschillende inspirerende voorbeelden. Je leert inzien waarom storytelling zo krachtig is. Via verschillende tips en tricks kun je dat meteen op je eigen bedrijf toepassen. Je gaat ook aan de slag met het Story Design Canvas, een tool waarmee iedereen in 20 minuten een sterk verhaal kan ontwerpen voor elke campagne.
Digital agency Starring Jane deelt je na de middagpauze concrete tips om je eigen verhaal te vertalen naar je communicatiekanalen. Welke content plaats je op welk kanaal? Hoe bepaal je welke doelgroep je via welk kanaal wil bereiken? En zijn er hulpmiddelen om je communicatiestroom te structureren?
Tot slot krijg je hapklare inspiratie van bouwprofessionals en -ondernemingen die je meer vertellen over hun aanpak op het vlak van communicatie en marketing.
Meer info en inschrijving voor de opleiding op 7 maart in Gent