Betonagglomeraten Gubbels kiest voor de Actros
Betonagglomeraten Gubbels uit Maasmechelen produceert zijn Masterblocs en levert ze in België en de buurlanden. Sinds kort doet het dat ook met de Actros van Mercedes-Benz, nadat uit een vergelijking bleek dat deze truck inzake zuinigheid zijn gelijke niet kent.
De blauwe Actros doet het stof opwaaien op het bedrijfsterrein van Betonagglomeraten Gubbels in Maasmechelen. Chauffeur Kurt Mussen manoeuvreert zijn trekker met steenoplegger handig naast een muur van opeengestapelde Masterblocs. Deze grote betonnen ‘legoblokken’ worden gebruikt in containerparken, bij bunkers die straling moeten tegenhouden, maar ook voor de bouw van industriehallen en brandwanden. Betonagglomeraten Gubbels levert ze in België en zijn buurlanden en doet dat met een heterogene vloot voertuigen. “Ik ben een Mercedes-Benz man in hart en nieren, maar door de jaren heen is de vloot uitgebouwd naar de voorkeuren van de chauffeurs”, verduidelijkt Mathieu Gubbels, die zijn chauffeurs graag op pad stuurt met materieel waar ze zichzelf goed in voelen. “Je verwacht toch veel van die mensen, die trouwens ook je visitekaartje zijn. Dus hebben zij recht op een heel goed uitgeruste truck naar hun hart”, vertelt de Limburgse ondernemer.
Toch wist hij Kurt Mussen onlangs zo ver te brengen dat hij voor een Actros opteerde. “Allereerst omdat ik een fan van het merk ben, maar vooral ook omdat de Actros hier onlangs kwam proefdraaien in het teken van de ‘fuel duels’ die het merk uit Stuttgart de afgelopen jaren heeft georganiseerd. Die Actros nam het daarin met succes op tegen één van mijn andere trucks. Voor precies hetzelfde werk bleek hij een pak zuiniger. Dat is cijfermateriaal dat je niet kan en mag negeren als ondernemer”, vertelt Mathieu Gubbels.
Hij hoopt trouwens dat de goede ervaringen van Kurt Mussen ervoor zullen zorgen dat ook andere chauffeurs gecharmeerd raken door de Actros. “In elk geval, de tweede Actros is inmiddels al besteld”, knipoogt Mathieu Gubbels.
Kurt zelf is overigens al helemaal gewonnen voor de Actros. “Als ik eerlijk ben, moet ik toegeven dat ik bij aanvang wat twijfels had. Maar de nieuwe lijnmotoren van Mercedes-Benz zijn zo krachtig dat ze elk werk aankunnen. Bovendien staat het comfort van Mercedes-Benz op een heel erg hoog niveau. Met een fijn schakelende PowerShift 3-automaat en met Predictive Powertrain Control dat niet alleen voor rijgemak, maar ook voor een laag verbruik zorgt. Dat maakt mij blij en stemt ook mijn baas tevreden”, lacht Kurt.
Mathieu Gubbels sluit zich inderdaad graag aan bij de tevredenheid van zijn chauffeur. “De Actros is gewoon een truck die alles heeft wat wij nodig hebben in ons werk. Hij kan prima uitgerust worden zodat hij zijn chauffeur zowel inzake comfort als veiligheid perfect omringt. We hebben ook gekozen voor zwaardere assen, omdat de Actros bij ons vaak op bouwterreinen ingezet moet worden en dan is die stevigheid toch echt wel een pluspunt”, besluit Mathieu Gubbels.