Deze freesmachines voldoen voortaan aan de emissienormen van de Europese Stage V-normen. Ze worden aangedreven door een brandstofzuinige Cat C18 met turbocharger en dieselmotor met zes cilinders. De asfaltfrezen PM820, PM822 en PM825 zijn voorzien van een hoger nominaal vermogen van 597 kW (800,6 pk). De motor is voortaan uitgerust met meerdere patroonachtige filters. Dit ontwerp is milieuvriendelijk, vermindert afval en verlaagt de vervangingskosten.
Hogere productiviteit
De gemoderniseerde leuningen verhogen het comfort voor de machinist en het gebruiksgemak bij vlakfreestoepassingen. De nieuwe scharnierende leuningen kunnen gemakkelijk op de rechterkant opgeborgen en herschikt worden wanneer een obstakel dicht bij de machine komt. Het ontwijken van obstakels is eenvoudiger uit te voeren vanaf het machinistenplatform dankzij nieuwe visuele indicatoren op de bovenrand van de zijplaten die aangeven waar de rotor is geplaatst en die correleren met de markeringen op de zijplaat.
Meer tractie
Een andere verbetering is het nieuwe ontwerp van de rupspen. Een lagere penlocatie vergroot de trekkracht en de kracht op de onderwagen bij het frezen in diepe of harde toepassingen. Nieuwe aanboutbare slijtageplaten van gehard staal bedekken de volledige lengte van de zijplaten en een slijtagerupsplaat op de antiplakvormingsvoorziening vermindert slijtage en onderhoud.
Asfaltfrezen van Cat zijn leverbaar met de System K-freesrotoren van Cat en hebben een efficiënte materiaalstroom met een uitstekend freespatroon. De rotoren zijn leverbaar met afstanden van 8, 15 en 18 mm voor een breed scala aan freestoepassingen. Het ontwerp met dubbele kegellagers zorgt voor een betrouwbare methode om de uitrustingsstukhouders in de blokken te houden zonder dat er een borgpen of -bout aan te pas hoeft te komen. Omkeerbare schoepen en sterke legeringen bieden meer weerstand tegen schuring en verminderen de slijtage voor een langere levensduur van de rotoren.
De optionele diamantbits van Cat hebben een nieuw ontwerp voor de System K-rotoren en gaan tot 80 keer langer mee dan conventionele carbide-bits om de intervallen tussen het bitonderhoud uit te breiden, de productie te verhogen en de bedrijfskosten te verlagen. Diamantbits van Cat zijn volgens de producent scherper dan conventionele carbide-bits, waardoor de machine sneller kan frezen en de weerstand van het freessysteem kan worden verlaagd, wat zorgt voor een lager brandstofverbruik bij veeleisende toepassingen.
De asfaltfrezen PM620, PM622, PM820, PM822 en PM825 zijn hoogwaardige, heel manoeuvreerbare halfstrookse freesmachines die asfalt en betonnen bestrating gecontroleerd en in één enkele gang volledig verwijderen. Verschillende opties, zoals het geïntegreerde Cat Grade Control-systeem, kunnen worden geïnstalleerd om de machine aan te passen voor een optimale veelzijdigheid, productiviteit en comfort.