Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

Materieel

Vandaele Machinery voert Corvus in

Vandaele Machinery uit Oostrozebeke is sinds kort de invoerder van de Spaanse terreinvoertuigen (utv’s) van Corvus. Deze utv’s worden vaak ingezet in de landbouw, maar ook tuinaannemers, bosbouwers, openbare besturen en aannemers zullen deze 4x4-terreinvoertuigen in hun vloot willen. Vandaele Machinery zal in België een dealernetwerk starten voor Corvus.

Vandaele 1

De Terrain Dx4 is het werkpaard van Corvus, met een krachtige dieselmotor en ruime opslagruimtes. Hij heeft een Europese T1B-keuring (snel landbouwvoertuig). Hij mag op de openbare weg met een rijbewijs G of B (minder dan 3,5 ton). Je mag met rode brandstof rijden en je mag 60 km/h rijden (mits jaarlijkse keuring).

De Terrain Dx4 heeft de krachtige driecilinder dieselmotor van Yanmar (993 cc en 24 pk). Deze motor zit in een robuust en solide buischassis, beschermd door een lange steunplaat in kunststof. Het voertuig is makkelijk te transporteren en heel compact: 3,4 m lang, net geen 2 m hoog en 1,6 m breed. De laadbak (met kipfunctie) kan 450 kg dragen en meet 1.202,5 bij 1.340 mm. Daarnaast zijn er nog vijf andere afsluitbare opbergkoffers zodat de totale opslagruimte 720 kg bedraagt. Dankzij de onafhankelijke vering blijft de rijkwaliteit gegarandeerd met een volle lading. De trekhaak achteraan is standaard. Een winch behoort tot de opties.

Toegankelijk

De verhoogde zijdelingse positie van de luchtinlaat (snorkel) voorkomt dat stof, vuil of water aangezogen wordt in de luchtfilter. Het optillen van de laadbak biedt een uitstekende toegang tot de motor, oliefilter, luchtfilter en cvt-riem. De vloermatten met snelle ontgrendeling maken een eenvoudige reiniging mogelijk van de cabine.



De grote cabine en gebruiksvriendelijke besturing (eps) maakt van de Spaanse Corvus een comfortabele utv voor dagelijks professioneel werk. Er zijn drie modellen beschikbaar: een basisversie met tal van opties, de Dx4 PRO  met enkele opties van de basis als standaard en de Dx4 CAB, de versie met zowat alle extra’s en standaard zijdeuren.

De Spaanse fabrikant werkt aan een nieuwe sportievere vrijetijdsvariant op benzine.
 

 

Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten