Als abonnee heb je toegang tot alle artikels op BOUWKRONIEK.be

Bedrijfsnieuws

TAROS geeft cold-recycling een nieuw elan

Het affrezen van asfalt- en betonverhardingen blijft een nichemarkt in de wegenbouw. TAROS wil zich als nieuwe naam in de sector onderscheiden door sterk in te zetten op klantenservice en kwaliteit.

Taros 1 - Copy
TAROS is niet uit het niets opgericht. TAnghe ROad Services, zoals het vorig jaar opgerichte bedrijf voluit heet, is de nieuwe naam voor Soloc Belgium. De Belgische afdeling van de Franse Soloc Group die in 2017 de firma Freestechniek overkocht om de Belgische markt te betreden.
 
Anthony en Olivier Tanghe willen met TAROS een meerwaarde creëren in de freeswereld. “We hebben het personeel en de machines overgenomen, maar we zetten harder in op de uitbreiding van het bestaande klantenbestand. We willen het verschil maken door kwaliteit en punctuele service te leveren. Onze klanten moeten tevreden en fier zijn om met TAROS te kunnen werken”, duidt Anthony.
 
TAROS wil zich niet beperken tot het louter inzetten van de geschikte machine voor een specifieke opdracht, maar gaat proactief meedenken in het volledige wegenbouwproces van de klant om tot de beste oplossing te komen inzake prijs, kwaliteit en timing.
“Behalve onze focus op kwaliteit en op een goede verstandhouding met de klanten zijn we heel flexibel in onze planning. Als het op de kwaliteit van ons wegennet aankomt doet België het minder goed dan onze buurlanden. Er werd en wordt nog steeds te weinig geïnvesteerd in het circulaire en preventieve onderhoud om de levensduur van onze wegen en snelwegen gevoelig te verhogen.”
 
Anthony en Olivier zien de toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet. “Op korte termijn willen wij onze omzet gevoelig verhogen en de uitbouw van ons personeelsbestand en machinepark verderzetten.”
 
Het concept en het nieuwe TAROS-logo werden vorig jaar voorgesteld op de vakbeurs Techni-Mat in Kortrijk. “Onze operatoren en de machines staan reeds in hun nieuwe outfit. Om de logistiek te verbeteren verhuisde het hoofdkwartier en het werkatelier naar een nieuwe site in Moeskroen.”
 
Het machinepark werd onlangs versterkt met een hogedruk-wegdekreiniger. In november jongstleden werd een Wirtgen W210Fi aangekocht met standaard-, Eco- en fijnfreestrommel. De vloot van kleinere machines werd aangevuld met een Bomag BM 500/15, 3D-freessysteem met mm-GPS en een kalkmelk-sproeiwagen voor het aanbrengen van een beschermingslaag op kleeflaagemulsies.
Nieuwsbrief

Wens je op de hoogte te blijven van inzichten, projecten, trends en evoluties in de bouwsector? Schrijf je nu in blijf up-to-date!

Bouwprojecten